מחקרים

פעולה ישירה נגד FOXP3  בתאי T רגולטוריים עם AZD8701

במחקר זה נמצא כי מעכבי אנטי-סנס של FOXP3 הדגימו אפשרות לאימונותרפיה חדשנית מבטיחה

אימונותרפיה. אילוסטרציה

השושלת של תאי T רגולטוריים (Treg) מוגדרת על ידי גורם השעתוק FOXP3, אשר שולט על הפרופילים של ביטוי גנטי הקשור לדיכוי חיסוני. Tregs מגויסים לעיתים במהירות לסביבה המיקרוסקופית של הגידול שם הם מסוגלים לדכא חיסוניות אנטי גידולית.

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Journal for ImuunoTherapy of cancer חוקרים שיערו כי דיכוי פרמקולוגי של FOXP3 על ידי אוליגו-נוקלאוטידים מסוג אנטי-סנס עם מודיפיקציית אתיל אשר אינם מרוכבים יכול לווסת את פעילותם של Tregs ולהגביר תגובה חיסונית אנטי גידולית, מה שיספק תועלת טיפולית במודלים של סרטן ובפרט בגברים.

החוקרים השתמשו באוליגו-נוקלאוטיד אנטי-סנס (ASOs) מסוג Foxp3 ממקור עכברי ו-FOXP3 ASO AZD8701 אנושי. ההשפעות הפרמקולוגיות והביולוגיות של מעכבי FOXP3 על תפקוד Treg ועל חסינות אנטי גידולית נבדקו ב-Tregs מתורבתים ובמודלים סינגנים גידוליים ממקור עכבר. כמו כן, הניסויים כללו קבוצות ביקורת. המובהקות הסטטיסטית של ההשפעות הביולוגיות הוערכה על ידי אנליזה אחת או שתיים של שונות עם השוואות מרובות.

תוצאות המחקר הראו כי AZD8701 הובילה להשתקה תלויית מינון של FOXP3 ב-Tregs ראשוניים, הפחתה של פעילות מדכאת ורגולציה שלילית יעילה בעכברים במינונים רלוונטיים. FOXP3 ASO ממקור עכברי, אשר דיכא באופן יעיל את הביטוי של RNA שליח של Foxp3 וכן רמות חלבון ב-Tregs ראשוניים, הוביל להפחתה של פעילות Tregs איו ויטרו. כמו כן, FOXP3 ASO קידם הפחתה של יותר מ-70% ברמות FOXP3 אצל Tregs אין ויטרו ואין ויוו, והוביל למודולציה משמעותית של מולקולות אפקטוריות של Tregs (כגון ICOS, CTLA-4, CD25 ו-4-1BB), לאוגמנטציה של שפעול תאי T מסוג CD8+ והפיק פעילות אנטי גידולית במודלים שנבחנו. על פי החוקרים, השילוב של FOXP3 ASOs עם עיכוב נקודות בקרה חיסוניות הוביל להגברת היעילות האנטי גידולית.

החוקרים סיכמו כי מעכבי אנטי-סנס של FOXP3 מציעים גישה של אימונותרפיה חדשנית מבטיחה.

מקור:

Revenko et. al (2022) reimagine medicine DOI: http://dx.doi.org/10.1136/jitc-2021-003892

נושאים קשורים:  מחקרים,  אימונותרפיה,  תאי T,  דיכוי חיסוני
תגובות